• Nieuw!!! Het Verrassingspakket, bestel voor 10, 25 of 50 euro, en krijg een mooi pakket thuis!!
  • Ontspanning nodig? Boek een Reiki behandeling bij Angèle. ❤
  • Pakketten lopen vertraging op van 9 t/m 19 augustus ivm vakantieperiode.
  • Zoek op soort steen of product, of scroll lekker door de webshop.
  • Snelle levering! Gratis verzending in NL vanaf € 47,50

Vitaminen!

Gepubliceerd op 27 januari 2022 om 15:06

Wist je dat soms de synthetische vorm van vitamine beter wordt opgenomen dan de natuurlijke vorm?

Meestal is tussen de opname van natuurlijke of synthetische vitamines geen verschil. Behalve van de vitamines D, B5, B6, foliumzuur en B12. Daarvan is bekend dat juist de synthetische vorm beter wordt opgenomen. Bij vitamine E is het omgekeerd: hier wordt de natuurlijke vorm beter opgenomen door het lichaam.

Op vitamines staat vaak de ADH vermeld. Dit is de, dagelijkse aanbevolen hoeveelheid. Wanneer je vitaminen bij slikt hoef je niet de ADH te slikken maar zoveel procent er van. Afhankelijk van je klachten of tekorten. Laat je hier over informeren en slik niet zomaar te veel bij.  Als het goed is eet je gezond en gevarieerd dus krijg je de vitaminen zo ook (al dan niet voldoende) binnen. Op de website van WHO (world health organisation) kun je de dagelijks aanbevolen vitaminen terug vinden waaraan iedere therapeut of arts zich als het goed is houdt. Het RIVM heeft de waardes voor sommige vitaminen in nederland lager bepaald.

 

Er wordt vaak gezegd dat je een overschot aan vitaminen weer uit plast maar dit is niet altijd waar. Je hebt in water oplosbare vitaminen en in vet oplosbare vitaminen.

De in vet oplosbare vitaminen sla je op. Maar een te veel opgeslagen hoeveelheid in de lever kan ook kwaad.

De in water oplosbare vitaminen plas je uit. Maar voor je ze uit hebt geplast kunnen ze al schade hebben aangericht. Zoals bij een vitaminen B6 overschot. De nieren hebben liever ook niet meer werk dan nodig is.

Overigens betekent dit niet dat wanneer je 3 weken te veel vitaminen van 1 soort binnen krijgt dat dit meteen schade oplevert.

Meestal zijn goedkope vitamines niet slechter dan duurdere A merken.

Het verschil zit hem vaak wel in de toegevoegde hulpstoffen en het aanbod van A merken is vaak veel groter waardoor je specifieker op jou tekorten, vitamines kunt uitkiezen.

Belangrijk is om niet lukraak vitaminen te slikken. Echter is vitaminen C, zink, visolie en Vitaminen D altijd wel aan te raden.

Houdt je ook hier aan de ADH.

 

Bron; consumenten bond ,civas voedingsleer.

 

 

Wil je graag dat ik eens mee kijk naar je inname vitaminen & mineralen?

Dat kan!

In een kort consult kijk ik met je mee naar de basis , wat past bij jou leeftijd en levensstijl en bij je eventuele klachten.

Misschien heb je juist meer nodig , doe je alles eigenlijk al goed maar merk je dat het niet beter wordt. 

Ook dan kijk ik met je mee naar wat een eventuele vervolgstap kan zijn. 

De kosten voor dit consult zijn 35,- euro.

Het consult bedraagt 45-60 min. 

 

https://www.aloha-mohala.nl/product/6520434/vitaminen-mineralen-consult

 


«   »

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.